Back to Madolo's - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu Back to Madolo's - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu

Back to Madolo's

Door: thetwinsontour

Blijf op de hoogte en volg Renee & Leonie

05 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdag was het dan zo ver: we gingen eindelijk weer terug naar Madolo’s. Bongani gaat elke week nog met het keuken personeel, die eerst ook bij ons op Madolo’s werkte, terug naar Alicedale. Hij had een groter busje geregeld zodat wij mee konden rijden. We moesten met vier man op de achterbank: lekker warm, plakkerig en krap! We zouden om twee uur vertrekken maar we moeten er natuurlijk rekening mee houden dat we in Afrika zijn dus we vertrokken pas om half 4! Maar toen: We waren onderweg, maar 20km buiten Port Alfred stopte Bongani opeens en draaide weer om: hij was de gasfles vergeten. Zonder de gasfles konden wij niet koken op Madolo’s, dus de gingen weer terug en weer opnieuw op weg naar Madolo’s. We namen de afslag naar Alicedale en we waren weer ‘back home’!!! Goed gevoel..

Na onze fijne rit waren we dan eindelijk weer op Madolo’s. Iedereen voelde zich direct weer thuis en ging naar zijn eigen kamer toe. Echt alles was opgeruimd dus we moesten de bedden weer opmaken en gordijnen weer ophangen. Iedereen heeft zich even opgefrist en klaargemaakt want om half 8 werden we door de taxi opgehaald om naar Louis Pub te gaan. Daar kregen we een warm welkom van Louis en zijn vrouw. Ze keken er al naar uit dat wij kwamen en we kregen allemaal een dikke knuffel! Daarna hebben we gezellig gegeten en zijn daarna verder gaan feesten in de kroeg. Het was weer ouderwets gezellig! Net alsof we nooit weg waren geweest.

Zaterdag was iedereen pas rond 11 uur wakker en de laatsten zelfs pas om 1 uur! De afterparty was ook nog erg gezellig geweest! Haha. We hebben lekker ontbeten en daarna hebben we Lesley de hele dag bijna niet weer gezien. Hij was de hele dag in de keuken om de braai van die avond voor te bereiden. Het zag er allemaal erg lekker uit! Inge, Leonie en ik zijn eerst ’s ochtends ouderwets de heuvel opgelopen om bereik te zoeken met onze telefoon. De giraffes waren er weer, we zagen weer warthogs wegrennen en boven op de heuvel stond een groep elanden. Echt leuk om weer te zien! Boven op de heuvel hebben we even naar huis gebeld om te melden dat we weer boven op de heuvel stonden! Dat moest even;)

Toen we weer terug waren hebben we heerlijk in de zon gezeten. We zaten gezellig met ons allen te chillen in de zon. Erg gezellig! Rond 4 uur hebben we er gezellig een wijntje bij gepakt en niet veel later hebben we ook het vuur aangestoken om de kolen voor de braai te maken. We begonnen met een heerlijk broodje hamburger en daarna kwam er nog van alles voorbij. Uiteindelijk hadden we nog zoveel over dat we besloten om zondag ook nog de hele dag te blijven en pas ’s avonds laat weg te gaan. Gezellig! Binnen zaten allemaal mensen rugby te kijken. Het was een hele spannende wedstrijd: de stormers tegen de bulls. Jacques was voor de bulls, maar Bongani en Daniel (vriend van Jacques) waren voor de stormers. De stormers hebben uiteindelijk ook gewonnen dus Jacques heeft een zware avond gehad! In de rust van de wedstrijd heeft Lesley een speech gehouden en hebben we ons cadeau aan Jacques en Bongani gegeven voor de geweldige tijd op Madolo’s. Sharony had een hele mooie collage gemaakt en iedereen had er ook nog een persoonlijke boodschap op gezet. Ze waren er erg blij mee!

Later op de avond werden we opgehaald door de taxi om weer naar Louis Pub te gaan. Iedereen had al een flinke borrel op en we hebben onze Madolo’s periode goed afgesloten. Het was een erg gezellig feestje. De volgende dag werd iedereen weer pas rond 12 uur wakker en iedereen heeft de hele dag brak aan het zwembad gelegen om weer op de laden voor de braai ’s avonds. We hebben met elkaar alles weer voor bereid voor de braai en hebben alles opgemaakt, we hebben samen ons schilderij opgehangen en als laatste moesten we alles weer opruimen en schoonmaken.

’s Avonds om 10 uur werden we weer opgehaald om terug te gaan naar Port Alfred. We hebben afscheid genomen van Madolo’s. Het blijft een bijzondere plek om nooit te vergeten!!!

• 05 Juni 2012 - 21:45

Bert Vorenkamp:

Ik had er wel bij willen zijn. Klinkt super meiden !
    Ik hoop dat jullie succes tournament ook een suc6 wordt.

Bert

• 05 Juni 2012 - 21:46

Bert Vorenkamp:

Ik had er wel bij willen zijn. Klinkt super meiden !
    Ik hoop dat jullie soccer tournament ook een suc6 wordt.

Bert

• 05 Juni 2012 - 21:50

Renee & Leonie Vorenkamp:

Zo dat is snel!! Ooit gaan we nog weer samen naar Madolo's, weet het zeker!
    Wij zitten op de bank vol spanning te wachten.. over 11 mintuten is Inge jarig!

• 06 Juni 2012 - 21:16

Mam:

Xxx

• 07 Juni 2012 - 20:23

Ina Dijkstra:

He twins,
    Ja het gaat wel heel snel allemaal. Begrijp ik het goed hebben jullie afscheid genomen van Madolo's?
    Prachtige collage, leuk idee trouwens.De foto's zien er weer heel gezellig uit.
    doeg Ina