Back in Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu Back in Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu

Back in Africa

Door: thetwinsontour

Blijf op de hoogte en volg Renee & Leonie

04 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdagochtend om 5 uur vertrokken wij weer richting Schiphol om terug te gaan naar Zuid-Afrika. Na weer afscheid te hebben genomen liepen we naar de gate waar we nog een half uurtje moesten wachten en daarna vertrokken we naar Johannesburg. Er waren nog heel veel plekken over in het vliegtuig dus wij hadden met ons tweeën drie stoelen, dus we konden lekker languit liggen. Twee films, vijf series en een paar uur slapen en eten verder waren we er eindelijk en moesten we op zoek naar het transferbusje die ons naar ons hotel bracht. We hadden natuurlijk net ons busje gemist en moesten drie kwartier wachten op het volgende busje. Eenmaal aangekomen bij ons hotel hebben we ons ingecheckt, snel even gedoucht en zijn we gaan slapen want de wekker ging alweer om 5 uur. Om half 6 de volgende ochtend vertrokken we weer naar het vliegveld en om 10 voor 6 waren we al ingecheckt, even snel ons ontbijt opgegeten en door de douane en toen zaten we al bij de gate. Eenmaal in het vliegtuig hebben we het verhaaltje over veiligheid al gemist, toen lagen we al lekker te slapen!

In Port Elizabeth stond er al iemand van smileytours op ons te wachten om ons naar Port Alfred te brengen. Dat was nog een lange rit van 2 uur! Gewoon langer dan de vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth. Het was echt supermooi weer, weer wat anders dan die koude dagen met regen in Nederland! Wij werden afgezet bij school, waar het vrij rustig was. We hoefden niet lang te wachten want om 1 uur begint de lunch en dan komt iedereen om op school te eten. We krijgen namelijk drie keer per dag eten, net als op Madolo’s. Alleen wordt hier het eten op school geserveerd. Het is altijd wel gezellig om op school te zitten, iedereen komt daar altijd wel langs. Na de receptie is een ruimte met allemaal tafels en stoelen en schuifdeuren naar buiten waar je kant zitten. Door de schuifdeuren kan je naar buiten waar een aantal picknickbanken op een grasveld staan waar je lekker buiten kan zitten.

Met lunch hebben we iedereen van Madolo’s weer gezien. Hartstikke leuk! De groep is wat uitgebreid met mensen uit Port Alfred. Wij hoorden direct dat het vandaag Michel zijn verjaardag was dus vanavond gaan we uit eten en maandag met Koninginnedag werden we direct uitgenodigd op een feestje in Scallywags. Het begon goed! We hoorden direct dat woensdag, vrijdag en zaterdag de stapavonden zijn en op zondag gaat iedereen naar Barmuda’s. Op andere avonden gaan de meesten naar Roxy’s of The Lounge.
Om 2 uur gingen wij met het busje naar ons appartement. De meesten wonen in huizen dichterbij school zoals Vicky’s, Bothmill en Scallywags. Alleen omdat er nu meer studenten zijn er nu ook appartementen waar studenten wonen. Daar zitten wij dus ook. Het heet Croyden Place. Het is 1,5 kilometer van school. Daarom rijd er een busje om 8 uur, half 9, half 1, 2 uur, half 8 en half 11 om ons heen en weer te rijden. Lopend is het ook te doen, daar doen we ongeveer 20 minuten over. Je moet dan alleen wel met een groepje zijn en ’s avonds mogen we niet lopen.

Wij wonen samen in een appartement met Inge. Super gezellig. Het appartement ziet er ook heel netjes uit, alles is nieuw! Het is een appartement met 2 slaapkamers, een badkamer, kamer met bank en tv en een keuken. Er staan vier gebouwen met appartementen op het terrein en er is een zwembad. Wij hebben ons even geïnstalleerd en hebben ons daarna klaargemaakt om naar Bothmill te gaan en daarna met een groep van 23 man uit eten te gaan. We hebben heerlijk pizza gegeten en zijn daarna met het laatste busje naar huis gegaan. We waren echt supermoe!
De volgende ochtend hebben we op school ontbeten en zijn daarna naar Rosehill Shopping Mall gegaan om oranje spulletjes te kopen voor het feestje van maandag. Er waren niet veel maar we hebben toch nog een boa en oranje nagellak gescoord. ’s Middags hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen en hebben ons daarna omgekleed om naar Barmuda’s te gaan. Op zondag is er altijd een special dat je twee cocktails krijgt voor de prijs van 1. Barmudas’s is een klein barretje met buiten een terras langs het water. We hebben vandaag al twee cocktails uit geprobeerd: Long Island Ice Tea en Mai Tai. Ze waren allebei echt lekker. Ook er is op zondag meestal live muziek. Daarna hebben we op school gegeten en zijn we weer naar huis gegaan. Daar zijn we verder gegaan met onze Twilight Marathon.

Op maandag werden we om 8 uur wakker en het was super mooi weer! Dus we hebben onze bikini aangedaan en zijn bij het zwembad gaan liggen tot een uur of 12. Daarna hebben we ons aangekleed en zijn naar school gegaan voor lunch. Ook hebben wij onze sleutels opgehaald van het huis. Daar zagen we ook Jacques weer, onze leraar van Madolo’s. Toen dit allemaal geregeld was gingen we naar een koffietentje vlakbij Vicki’s. Hier hebben wij met Inge, Sharony en Hester een ijskoffie gedronken, heerlijk! Na onze ijskoffie zijn wij naar huis gegaan om onze Twilight Marathon te vervolgen. We zaten zo in de film dat we de tijd niet echt in de gaten hebben gehouden. Het busje vertrekt om half zes naar school en wij wilden alle drie nog douchen. We moesten ons namelijk klaarmaken voor het Oranjefeest bij Scallywags. Op school hebben we na het eten onze nagels nog oranje gelakt en we hadden natuurlijk onze oranje boa’s om. Eerst zijn we nog even naar Bothmill gegaan om te kijken of ze daar al klaar waren om naar het feest te gaan. Hier hebben we eerst nog even gepoold, want daar staat gewoon een pooltafel. Toen we aankwamen bij het feest moesten we eerst eens oranje shotje drinken en daarna kregen we allemaal een vlaggetje op onze wang geschilderd. Het was een erg gezellig feest. Om 10 uur ging er een bus naar The Lounge, een soort discotheek. Alleen gaat het al om 12 uur dicht, dus toen zijn we nog weer naar Scallywags gegaan. Uiteindelijk waren wij de laatste die weggingen en zijn met een groepje naar huis gelopen. Topavond!

De volgende dag: THE DAY AFTER…… Inge en Renee hebben even ontbeten en zijn weer op bed gegaan en Leonie is er niet eens uit geweest. Alleen daarna werden we om 11 uur door de schoonmaaksters uit bed getrommeld. Om half 1 ging het busje naar school voor de lunch dus besloten we om even te gaan douchen en toch naar de lunch te gaan…. Behalve Leonie, die was weer haar bed in gedoken. Direct na de lunch waren we lopend weer terug gegaan en zat Leonie helemaal fris gedoucht klaar. We hebben onze twilight marathon afgemaakt en zijn naar school gegaan om te eten. We hebben alle roddels weer gehoord over wat er is gebeurd op het feestje, het is soms net een soapserie wat hier allemaal gebeurd. Weer thuis zijn we met The Vampire Diaries begonnen. Inge is nu ook al verslaafd!

Woensdag zijn we ’s ochtend op school gaan ontbijten. Sharony zou ook bij het ontbijt zijn maar was er niet dus gingen we naar hem toe. Hij lag nog te slapen!
We zijn naar de stad gegaan waar we onze collage van foto’s van onze Madolo’s groep konden ophalen. Sharony heeft de collage gemaakt, hij is echt supermooi geworden. Daarna hebben we boodschappen gedaan en moesten we nog even langs het postkantoor. Daar kwamen we onze leraar tegen. Aangezien wij nog helemaal niet wisten wat ons te wachten stond heeft hij dat even uitgelegd en gaf hij ons een lift terug naar school want hij had een afspraak om half 12 met het toerisme kantoor. Het module wat we nu volgen is toerisme ontwikkeling. Wij moeten een project kiezen waar we aan gaan werken. Dit is ook in samenwerking met toerisme kantoor van Port Alfred. Er is nu een erg groot probleem met het stropen van neushoorns zoals we ook al eerder verteld hebben. Hier is ook een project over. Dit leek ons erg leuk omdat dat ook een beetje bij onze vorige module past, maar eerst hebben we nog drie weken les om ons te verdiepen in het toerisme in Zuid-Afrika.

Toen we bij het toerisme kantoor kwamen vertelden ze ons dat de afspraak verzet moest worden. Degene met wie we een afspraak hadden belde net dat ze vertraagd was. We zijn eerst weer terug gegaan naar school om nog even dingen te regelen omdat we de introductieweek gemist hadden. Om twee uur hadden we nog een afspraak met Bella die onder andere ook onze huisvesting regelt. De appartementen waar wij wonen zijn namelijk nieuw en wij hadden even wat punten die we met haar wilden bespreken. Onze appartementen waar namelijk nog steeds niet schoongemaakt, we hadden geen vuilniszakken, geen afwasmiddel, afwasborstel, droogdoek of even iets dat we zelf ook iets kunnen schoonmaken. Ook qua transport naar school waren we nog niet helemaal tevreden. Overdag kunnen we wel lopen maar ’s avonds zijn we afhankelijk van het busje wat heen en weer rijdt. Maar de enige manier dat wij ’s avonds nog naar school kunnen is met het busje van half 6 voor het eten en terug om half 8 of half 11. Maar het bleek dat van Bella nog met van alles bezig was. De spullen die we allemaal nog nodig waren, waren zelfs die ochtend al gebracht dus zouden er staan als we thuis kwamen. Helemaal super! Qua transport zou ze kijken wat ze voor ons kon doen. Ook zou ze ons nog nummers geven van betrouwbare taxi’s die ons ’s nachts ook naar huis kunnen brengen. Na de afspraak zijn we snel even langs huis gegaan en daarna weer naar school gegaan voor het eten.
Wij dachten dat iedereen wel uit zou gaan vanavond aangezien woensdag de stapdag is, maar iedereen was nog een beetje moe en brak van maandag dus het uitgaan is uitgesteld naar vrijdag! Daarom hebben we er weer een Vampire Diaries avond van gemaakt.

Donderdag hebben we thuis ontbeten en hebben daarna nog even bij het zwembad gelegen en nog even een aflevering Vampire Diaries gekeken. Om half 1 gingen we naar school om te lunchen en daarna hadden we de eerste en tegelijk laatste les van de week. Het duurde wel heeel lang. Hij vertelde ons onder andere dat er vrijdag een actie is op de school in Port Alfred om de neushoorn te redden. Alle kinderen van de school gaan in de vorm van een neushoorn staan op het sportveld en een helikopter vliegt dan over om er een foto van te maken. Ze willen dan proberen om andere scholen uit te dagen om steeds een grotere neushoorn te maken. Op deze manier worden steeds meer mensen bekend met het probleem van de neushoorn. Na de les hebben we nog even gezellig op school gezeten tot het eten maar besloten om nog even mee te gaan naar Botmill. Daar hebben we gepoold en zijn weer terug gegaan naar de schoolbar om nog even een biertje te drinken. Om half 11 weer de bus terug en slapen!

Vrijdag hebben we op school ontbeten en zijn lopend terug naar huis gegaan. Om 12 uur kwam onze tutor ons ophalen om naar de ‘Safe the Rhino’actie te gaan. Het was leuk om te zien, maar wel op zijn Afrikaans geregeld. De helikopter vloog maar 1 keer over op een manier dat hij helemaal geen goede foto kon maken. We zijn dus benieuwd hoe de foto eruit ziet. We zullen zien!
’s Avonds hebben we op school gegeten en vanavond wacht er weer een feestje in de Lounge op ons! We hebben er weer zin in!

Tot de volgende keer!!!

Liefs Renee & Leonie

• 04 Mei 2012 - 17:02

Bert Vorenkamp:

Volgens mij vermaken jullie je wel. Het gaat wel heel vaak over feest en tv series. Ook serieus bezig zijn hè, Ha,Ha.

• 04 Mei 2012 - 17:04

Renee & Leonie Vorenkamp:

Je kent ons toch? Altijd serieus bezig..

• 04 Mei 2012 - 17:05

Mam:

Wat een verhaal dames! Feestjes,drank en zonnen! O ja, ook nog een uurtje naar school! Kijk maar uit dat je niet aan de drank raakt!! Hahaha!

• 04 Mei 2012 - 17:10

Mam:

leuke foto's. die collage is erg mooi geworden, compliment aan Sharony.

• 04 Mei 2012 - 17:22

Renee & Leonie Vorenkamp:

Komt goed mam, zijn goed opgevoed;)
    Complimenten zullen we doorgeven aan Sharony!

• 04 Mei 2012 - 22:16

Harry En Janny:

Partybeesten zijn jullie hoor.
    Je kunt aan de slaapkamer wel zien dat hier geen enge beesten in de spullen kunnen kruipen.
    groetjes en leer ze. ha ha

• 07 Juli 2012 - 18:15

HI: