Weekend 3 - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu Weekend 3 - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu

Weekend 3

Door: thetwinsontour

Blijf op de hoogte en volg Renee & Leonie

26 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Weekend 3 @ Grahamstown
Dit weekend besloten om naar Whethu Backpackers in Grahamstown te gaan om aan de slag te gaan voor school. Moet jammer genoeg ook gebeuren… Wij moeten een management plan opzetten voor een game reserve vlakbij Johannesburg, bezig voor PBL, leren voor onze mid-module test op woensdag… druk druk druk! Op vrijdag zijn wij naar Grahamstown gegaan en zijn in de stad bij Rat&Parrot gaan eten. De pizza konden wij niet helemaal op, dus hebben deze in een doos meegenomen en gegeven aan de een jongen die erge honger had. Er lopen hier veel mensen op straat te vragen om eten of geld. Hij kreeg direct drie pizzadozen mee dus was erg blij! Daarna zijn we naar een kroeg geweest en hebben nog even een biertje gedronken. In restaurants en bars zie je dat de ‘zwarte’ mensen al het schoonmaakwerk moeten doen zoals glazen halen, met lege flessen sjouwen en de afwas. Eigenlijk is dit overal zo. We zijn niet te laat op bed gegaan, want de volgende ochtend vroeg gingen we alweer een studie. Tegen een uur of tien zijn we de stad in gelopen om te ontbijten bij Wimpy, een soort McDonalds om te onbijten en te lunchen. Daarna een klein beetje gewinkeld en toen weer terug om verder te studeren. Toen wij weer bij de backpackers waren was onze leraar Jacques er ook, denk om te controleren of wij wel aan het studeren waren! Hahaha Gelukkig had Bryan van de backpackers aan hem verteld dat wij heel hard aan het studeren waren! Wij zijn nog een tijd gaan leren en daarna weer naar Rat&Parrot gegaan om een hapje te eten. Hier was het erg druk, want er waren 2 rugby wedstrijden op. Rugby hier is het voetbal van Nederland. We hebben een gezellige avond gehad en zijn weer niet te laat terug gegaan. Zondag hebben we weer de hele dag gestudeerd. Om 8 uur gaan we weer richting Madolo’s voor een nieuwe schoolweek.

Liefs Renee & Leonie

  • 26 Februari 2012 - 14:06

    Joyce En Timon:

    Hoi meiden,

    Succes deze week met jullie project!!

  • 26 Februari 2012 - 15:22

    Laurijn:

    Goed besluit van jullie om even goed bezig te gaan met school! Haha..Druk schema zo te lezen! Kan me voorstellen dat die leraar even kwam controleren, jullie kennende! Hahaha! Dames, ik verheug me op jullie volgende verslag! Ik vind het echt heerlijk om te lezen..Zo leerzaam en vanaf Gieten geniet ik gewoon mee en denk ik alles er gewoon bij & voelt het voor mij af en toe ook een beetje alsof ik daar zit! Toch verheug ik me nu alweer heeel erg op jullie thuiskomst! Met alle feestjes en alle leuke dingen die we dan weer gaan doen! Zet 'm op deze week & tot het volgende verslag! Dikke kus

  • 26 Februari 2012 - 16:27

    Renee & Leonie Vorenkamp:

    Jaa wij zijn ook wel eens verstandig Laurijn!;) Wij proberen het vol te houden met ons 'dagboek'! Groetjes daar!

  • 26 Februari 2012 - 17:04

    Bert Vorenkamp:

    Hallo Meiden,

    De verhalen blijven leuk en interessant.
    De foto's maken het nog mooier,die zijn echt super !
    Groetjes aan jullie huisslang.

    Suc6 deze week. Zeker woensdag .

  • 26 Februari 2012 - 17:22

    Renee & Leonie Vorenkamp:

    Thanx pap! We gaan er wat van maken woensdag;)

  • 26 Februari 2012 - 19:56

    Jannie:

    iedere week geniet ik weer van jullie verhalen. hoop dat jullie het tot juli volhouden. groetjes jannie (moeder van inge)

  • 26 Februari 2012 - 21:02

    Ellen:

    Wat een leuke verhalen! Jullie vermaken je duidelijk goed daar en ook nog goed bezig met de studie! Wat jullie leren klinkt allemaal erg interessant. Lijkt me sowieso niet heel erg om daar in de zon aan het zwembad te zitten studeren.. beter dan hier in elk geval!!
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen, en vooral met de foto's er bij. Ik word er best jaloers van haha!
    heeel veel liefs xxxx

  • 27 Februari 2012 - 09:53

    Jaap:

    Leuke verhalen dames. Kunnen jullie trouwens die weersvoorspellingen van Zuid-Afrika even weghalen, ik word daar namelijk een beetje treurig van ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee & Leonie

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 60422

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 01 Juli 2012

On tour in South Africa

Landen bezocht: