Weekend 4 PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu Weekend 4 PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Renee & Leonie Vorenkamp - WaarBenJij.nu

Weekend 4 PE

Door: thetwinsontour

Blijf op de hoogte en volg Renee & Leonie

03 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Weekend Port Elizabeth

Vrijdagochtend vertrokken we naar Port Elizabeth. Sean was wonder boven wonder op tijd, maar wilde natuurlijk een kop koffie in de allergrootste mok die hij kon vinden, daarna nog even een sigaretje en we konden vertrekken. We kwamen aan in een supermooi hostel, echt weer hartstikke gezellig! Het was supermooi weer, dus direct nadat we aankwamen bikini aan en op naar het strand! Onderweg kwamen we nog een leuk tentje tegen waar we eerst nog even wat gedronken hebben. Toen we eenmaal op het strand waren gingen we direct het water in. Lekker zwemmen in de Indische Oceaan!! Hier hebben we de rest van de dag lekker gelegen. Aan het einde van de dag zijn we nog weer even op het terras gaan zitten met een cocktailtje. Mojito, heerlijk! Er zijn hier ook allemaal leuke kraampjes met allemaal leuke spulletjes. Leuke sieraden en beeldjes. ’s Avonds wilde we eten bij de Mac Donalds maar toen we daar kwamen zagen we dat ze aan het renoveren waren en dat het alleen een MacDrive was waar een heel groot bord bijstond dat je er niet lopend doorheen mocht…. & wij hadden zo’n zin in een Big Mac!!! We zagen nog een restaurant en besloten om daar te gaan eten. Dit was een soort Afrikaanse Yankee Doodle: allemaal zingen en dansen. We hebben hier lekker gegeten en gelachen! We hadden ook nog even gezegd dat Sharony jarig was dus er werd nog speciaal voor hem gezongen en hij kreeg een lekker ijsje! Haha. ’s Avonds nog even een biertje gedronken in het hostel en geskyped. Hartstikke gezellig!

Zaterdagochtend werden we ons bed uit gebrand en zijn richting het centrum van Port Elizabeth gegaan. Met ons vijven opgepropt in een auto richting het centrum. Wij hebben een paar All Stars gekocht. Renee haar maat was er nog wel maar die van Leonie niet, dus de verkoper zei: ‘two minutes’ & hij rende weg. Een paar minuten later kwam hij weer, hij had super snel even de schoenen opgehaald uit een andere filiaal verderop. Verder zijn we nog even de straat doorgewandeld en een uitkijkpunt opgeklommen dat we de hele stad konden overzien. Harstikke leuk! Hier hebben we ook nog even wat gedronken en besloten om terug te gaan en weer lekker aan het strand te gaan liggen. Het was zooo warm! Dus weer met ons vijven opgevouwen terug naar het hostel, omkleden en naar het strand! Toen we onderweg naar het strand waren wilden wij even pinnen. Wij gingen samen met Inge alvast naar het strand. Dus wij staan daar met ons drieën te pinnen, komen er vier mannen aan om te vragen of de pinautomaat het wel deed, maar ze kwamen zo dichtbij staan. Wij vroegen of ze weg wilden gaan maar dit deden ze niet! Dus wij nog een aantal keer zeggen dat ze weg moesten gaan, begonnen 1 op de knoppen te drukken dat de hele pinautomaat in de war was. Wij weer zeggen dat we het zelf wel konden, maar ze wilden niet luisteren. Om een lang verhaal kort te maken: Pas weg! Het ging allemaal heel snel. Dus direct papa bellen en pas blokkeren. Gelukkig hebben we snel gebeld want er kwam een vrouw aan om te vertellen dat ze dit vaker deden en dan naar de supermarkt verderop gingen om dan geld te pinnen met de gestolen pas. Wij snel heen in een taxi en we zagen de man bij de pinautomaat staan, maar er stond een hele groep bij. Het leek ons verstandiger om maar niks meer te zeggen. Wij hebben het nog tegen twee agenten gezegd die er ook stonden maar die lachten ons alleen maar uit… Heel frustrerend, maargoed wij hadden de pas geblokkeerd dus er kon niks meer gebeuren!

Een nare ervaring, maar nu gewoon maar doorgaan! We zijn weer een levenservaring rijker! We zijn naar het strand gegaan en hebben daar de rest van de middag nog lekker gelegen en nog weer op het terras gezeten. We hebben ook nog een dolfijn gezien! Was weer een lekker middagje. Daarna naar het hostel om weer lekker te douchen. 's Avonds weer lekker gegeten bij onze Yankee Doodle en daarna nog gezellig wat gedronken in de stad.

De volgende ochtend waren we zoals altijd weer om 8 uur wakker. We zijn eerst even met school bezig geweest en daarna de stad ingegaan. Omdat we gister dus uiteindelijk helemaal niet gepind hadden, moest dat vandaag nog (met beveiliging; zie foto) haha! Daarna even ontbijten en toen zijn we naar een marktje aan het strand gegaan. Zoveel leuke dingetjes! Leonie heeft een ketting gekocht en we hebben nog een mooi schilderij gekocht (zie ook foto). Nu zijn we weer terug in de hostel. Straks nog weer even skypen etc en dan komt Sean ons ophalen en gaan we weer terug naar Madolo's voor een nieuwe schoolweek!

Tot volgende week allemaal!

PS: Pap en mam, thanx voor de extra fotoruimte!!

Liefs Renee & Leonie

• 03 Maart 2012 - 17:47

Harry En Janny:

O jee, wat vervelend allemaal, maar gelukkig snel geblokkkeerd. Hopelijk was dat op tijd en hebben ze niet nog wat kunnen pinnen. Wat voel je je dan machteloos en boos. Gauw vergeten en verder genieten. Heb je nu nog wel geld of een pas dan?

• 03 Maart 2012 - 17:48

Harry En Janny:

• 03 Maart 2012 - 19:08

Rianne:

Dat is schrikken zeg!! Gelukkig hebben jullie het snel kunnen blokkeren en is er geen geld gepind. Nieuwe pas aanvragen gaat moeilijk zeker..
    Hopelijk is het allemaal goed op te lossen!
    Verder hebben jullie het wel erg naar jullie zin zo te lezen, leuk!!
    Fijn weekend nog en genietse van de zon, erg jaloers!!

• 03 Maart 2012 - 19:28

Bert Vorenkamp:

Prima gereageerd dames. Illusie armer, ervaring rijker.

• 03 Maart 2012 - 21:08

Mam:

Vervelende ervaring meiden, maar jullie hadden uiteindelijk je koppie er goed bij. Goed opgelost!
    Ondanks dat nog wel een leuke dag gehad. Mooie foto's weer, alleen die dolfijn is niet zo duidelijk. Jullie beweren dat het een dolfijn is maar het kan ook een stuk hout zijn! Hahaha.
    Nog een maand dan zijn wij er ook. Heb er heel erg veel zin in!
    Veel plezier nog in PE! Liefs Xxxx

• 04 Maart 2012 - 07:40

Renee & Leonie Vorenkamp:

Wij waren heel snel met blokkeren dus er is geen geld gepind, over 4 week komen onze ouders hier dus dan nemen ze, als het lukt, een nieuwe pas mee!

• 04 Maart 2012 - 10:55

Sanne:

Heeey! Toch ook nog maar even een reactie op waarbenjijnu, haha. Mooie foto´s, zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin. Ook al super bruin geworden. Het lijkt me echt gaaf om dolfijnen gewoon in het wild te zien zwemmen helemaal in zo´n mooie omgeving. De uitspraak op het bord is ook echt leuk, kwamen jullie die gewoon tegen in de stad? Wel vervelend van de pinpas, maar gelukkig zijn jullie met z´n tweeen dus altijd een op reserve. Geniet nog van jullie weekend in Port Elizabeth! xx

• 04 Maart 2012 - 11:32

Renee & Leonie Vorenkamp:

Dat bord stond idd in een etalage hier! haha. Wij hebben het hier super naar onze zin! Gister was idd even jammer, maarja nu letten we wel allemaal weer hartstikke goed op! & al met al hebben we een hartstikke gezellig weekend gehad hier! X Renee & Leonie

• 04 Maart 2012 - 18:30

Anneke:

Dat was dus echt even schrikken!! Gelukkig idd goed en snel gereargeerd! Even bij de les gehaald, dat dit overal op de loer ligt. Goed van jullie dat je geen angst toonde, toppie! En dan...... ongelofelijk mooi weer , opnieuw educatief verhaal voor ons!! en die schitterende foto's !! Genieten meiden, super, wat een ervaring!! En wij.......wij genieten mee op afstand!
    De uitslag van de toets horen we volgende week? " komt goed schatje's "
    Veel liefs, dikke kus voor allebei.

• 07 Maart 2012 - 16:59

Joke:

Hallo daar,

Jullie vervelen je niet zo te lezen!
    Wat betreft het pinnen, ook mij is het overkomen. Het was mijn eerste dag in Zuid-Afrika, n.l. op het vliegveld van Johannesburg. Had het geluk dat er, zonder het te weten, 3 agenten achter mij stonden. De "vriendelijke" Afrikaan die naast me stond had het wel gezien en was snel gevlogen. Eén van de agenten stond met opgeheven vinger voor me en zei dat ik in het vervolg beter moest uitkijken! Een beetje lullig, maar had mijn pinpas gelukkig nog wel en een strenge agent is beter dan één die je uitlacht!!!
    Gelukkig hebben jullie snel gereageerd en konden ze niets met de pinpas.
    Nog veel plezier en dan vooral de weekenden, school is belangrijk, maar genieten van het land ook.